Pages

Monday, February 1, 2010

Maybank Yg Tak Sistematik!!!

Semalam aku ke Maybank cawangan Kuala Terengganu,
nak 'bank in' kan duit langganan Majalah Pa&Ma aku
yang dah nak tamat tempoh..
Tapi entah mengapa aku rasa sesangat la marah
ngan sistem yang mereka gunakan..
Ye la.. rasanya amat menyusahkan..

First time gak rasanya aku berurusan ngan Maybank K.Trengganu tu..
Seblum nih aku hanya penah masuk Maybank cawangan
Taman Tas,Kuantan ni jer..
Tak tahu la... aku yang kolot atau Maybank yang Tak Sistematik langsung..

Yang nak aku luahkan sekarang..
MEMANG TAK PATUT..
* Gunakan perantara untuk menekan nombor giliran..
Ianya amatlah menyusahkan orang ramai yang nak berurusan..
* Kerja cepat dah jadi lambat dek kerana menunggu pakcik penunggu nombor yang hilang ntah ke mana
*Bertanya banyak soalan lak tu seblom diberikan nombor giliran..
Adooiii menyampah!!!!


Borang yang dah aku isi..

Lepas aku dapat nombor giliran...
Terus aku duk tunggu kat bahagian bawah...
Lama gak duk tunggu...Tapi yang peliknya..
Nape aku nyer borang kecik tapi orang lain pegang kertas A4..
Pelik nih...

So,aku terus la gi tanya pakcik jaga nombor tuh..
"Saya nak masukkan duit ni..kat bawah ke atas?"
(Memandangkan aku lihat ramai orang duk naik ke tingkat atas)
"meh tengok nak masukkan berapa"
Pas dia tengok borang aku terus dia tekan nombor skali agi..
"Tingkat atas ke?"
"mm,iya"
Masa tu rasa cam nak ketuk2 jer kepala pakcik tuh...
Ntah pape la... cakap la kat atas
Aku ni dah melangut macam orang bodoh jer kat bawah ni
Rupa-rupanya kat tingkat atas..
Hanginnya lah..


Nombor kali ke-2 yang di beri pakcik penunggu nombor giliran..
Hampehnya la.. ngan sistem yang ntah pape tu..
Nak tekan nombor pun kena ada yang tolong..
Seksa..seksa..

Penghabisannya..
aku cancel 'bank in' kan duit..
Sebab dah terlampau lama duk tunggu..
Pekerja plak yang amat la lembabnya...
Macam kura-kura...



* Pernah terjadi... suamiku nak buka akaun kat Maybank tapi cancel dengan serta merta disebabkan terlalu banyak prosedur yang nak kene ikut..nak surat dari majikan la..dan belum apa-apa dah mintak kad pengenalan dulu..agaknya nak check warganegara atau pun tak kot huhuhu...Banyak betul kerenahnya...  






2 comments:

MamaCira said...

rasanya x semua cawangan maybank cam tu
terpulang pada prosedur cawangan masing²..

aku baru je bukak acc maybank
sebab senang nak bayar itu ini guna maybank2u
aku bukak kat cawangan dayabumi KL..
setengah jam siap!

yang surat majikan tu,
kalau ada bayar 50 jer..
kalau xde bayar 250..

tapi yang mmg TERUK sgt service maybank ni
bila kita apply kad kredit!
kalau lambat bayar
dia suh peguam call kita
konon² nak saman
macam haprak jer!
masa suh isi form manis mulut macam gula
lambat bayar sikit terus jadi bapak naga..

YanaNuar said...

hehehe...mm tulah dia..sampai skrg somiku naik menyampah ngan nama MAYBANK..hinggakan kalau ada yg menawarkan insurans dr Maybank..dia wat tak tau jer...

tapi aku tak tau la Maybank kat tempat lain mcmana...

pape pun sesama la kita bersabar..nak wat camana..dah prosedurnya cam tukan?ikut je la...

Related Posts with Thumbnails