Pages

Thursday, February 18, 2010

Kubur Pun Leh Jadi Kebun Sayur..MasyaAllah..


Tengahari tadi..
Aku cam biasa la menjamu selera
Sambil tengok Buletin 1:30 kat TV3..
Ntah camana aku cam tertarik sangat ngan berita nih..

Dimana ianya berlaku kat Kuantan,Pahang
Tempat aku tinggal sekarang ni..
Area mana aku tak berapa pasti dek kerana
Suara anak2 ku yang bising
Menenggelamkan sore si Saiful Nizam,pembaca berita tuh..

Hanya yang aku nampak
Gambar tanah perkuburan yang dipenuhi ngan sayur-sayuran
Adddooooiiii..ada pulak manusia yang camtuh
Tergamaknya la dia gi tanam sayur kat kawasan kubur
Macam2 tanaman ada..
Betik,terung,tomato...etc la
Kata pembaca berita tuh..
Tukang tanam sayur tu akan datang setiap hari
Melihat tanamannya...

Dia tanam kat tengah antara 2 kubur..
Mmm memang penuh la ngan tanaman hingga dah tade rupa
Kawasan perkuburan dah..huhuhu..
Kubur pun dah tenggelam dek tanaman yg merimbun..

Pendapat somiku,
Orang Indon kot punya keje..
Kalau nak kata orang cina/india..
Mereka pastinya takut untuk masuk kawasan perkuburan Islam..
Mmmmm ntah la..aku pun tak tahu..

Tak masuk dek akal langsungkan?
First time aku dengar cite camnih..
Addoooiii macam2 hal dah jadi kat Malaysia nih..
Ok la tu jer aku nak gitau..
Pape hal kita pakat la tengok berita malam nih..
Kot2 nya diberitahu skali lagi..










4 comments:

TerunaGiler said...

wah .. camner nak cakap ek.. tak salah aku rase.. tak langgar mane2 hukum pun .. bahkan sayur2 tu leh zikirkan tuk si mati.. tp mungkin tak kene carenye la..

YanaNuar said...

Teruna..

Mmm tak tahu la..dah masuk dlm berita pun..rasanya agak tak kena la..boleh mengelirukan orang.Kebun ke tanah perkuburan?..(Tu pendapat saya la..tak tahu la orang lain)

maisyara Pot! Pot! said...

tk pnh tgk kjadian ni.. hehe.. but, slh ke law tnam sayur?

YanaNuar said...

maisyara..

Tak tahu la salah ke tak..tapi pandangan saya agak tak kena la..
(Lain orang lain pandangannya)

Related Posts with Thumbnails