Pages

Monday, February 8, 2010

Wahh!!! Pulut Durian..

Alhamdulillah...
Akhirnya tertunai sudah hasratku mau makan pulut durian
Tuk tahun 2010 nih hikhikhik
(Jangan ingat aku pegnen okey...
Belum masanya lagi..
Lelahku pon belum hilang agi
duk berkejaran ngan 2 budak nakal ini..hehe)

Sejak aku membaca coretan kawanku,IDA..
Semangatku begitu membara nak makan pulut durian jugak ekeke
mmm memang bestttt sangat...
*Pssstt- Ida,aku dah berjaya memujuk somiku
membelikan durian utkku
Kiranya baguzz gak ada anak dara nih..
Boleh mintak tolong dia bodek ayah..ekekeke...

Lepas baca coretan Ida aritu..
Batrisyia pun slalu la duk bersungut kat ayahnya
"lama dah Tisya tak makan durian.."

Dan akhirnya,
Hari jumaat, kami ke pasar malam mencari durian
Uihhh harganya memang mahal tahap gaban gitu (padaku la)
5 biji rm40...kiranya cam spuluh hinggit la sebijik
Melampau sungguh laaa
Tapi dah anak ngan isteri nak makan..
Maka dibelikan jugak la oleh suami kesayanganku..
Time kasih banyak2 sayang...
Luv U Forever =)



Ini la durian yang mahal tuh
Katanya D 24
Tapi aku tak tau la betul ke tak
Yang aku tau durian sama jek
Takde beza sangat la rasanya..
Kalo tak manis,pahit2 skit camtu la besenya..
al-Maklum la aku ni buta seni skit
Nak2 lagi bab durian nih kihkihkih
hentam sajalah..labu =)
Janji dapat makan...yeeeaaaah!!!


Pulut durian sedia untuk dimakan..

Dan keranaku melantak terlalu banyak sangat durian
Hari ni Zahin dah berair idung
Panas sangat kot..
Dia lagi kusuap ngan durian
Menyusu lagi dari ibu yang makan tak hengat kat anak huhu
Mana tak berair idung kan?
Alahai siannya anak ibu...

Aku bukannya apa rindu sangat nak makan pulut durian hehe
Harapnya jangan la sampai dia demam..
Tak larat rasanya nak menjaga anak yang demam nih
Kang ibu plak yang demam karang
Sebab tak tidur semalaman..uhuhu

Tapi lumrah la kan?
Aku sebagai sorang ibu mesti la menjaga sebaiknya
Amanah dari Allah ni..
Moga aku diberikan
sejuta kesabaran,ketabahan demi anak2 ku..
Moga sihat sentiasa
agar tak terabai kebajikan mereka
Amin.. 







8 comments:

jemmy76 said...

nyum nyum.. laparnya.. dh meleleh air liur....

r0sLiNa said...

best nya..dah lamer xmakn pulut durian...

Ema Teddy said...

wah3..sedapnye pulut durian..

YanaNuar said...

jemmy76

ahaha..haa apalagi pegi la cari durian yang sesangat la best tuh kat pasar malam..

Pasni pasti tak meleleh agi air liur tuh ahaksss..tapi mahal skit la..=)

YanaNuar said...

Roslina..

apalagi cecepat la gi cari buah durian dan bikin pulut dan kuahnya sekali..=)

Memang besst dapat menunaikan hasrat yang tersimpan dilubuk hati..Lega rasanya..sampai makan tak hengat you..ekeke

IDAZS said...

sedapnya....

teringin la pulok...

kami lepas makan pulut durian aritu memang demam.

Zarin pulak asyik duk bergayut je malam tu...mmmmm....

D24, durian siam agaknya. isi tebal tu...tapi aku suka durian kampung...nyum..nyum...

YanaNuar said...

Ema Teddy

mm,memang sedap..so apa lagi.Jom la kita pakat beli durian dan bikin pulut duriannya sekali..

Memang sedap hingga menjilat jari =)

YanaNuar said...

ida..

kalau camtu bodek la cik abg belikan durian lagi..buat ubat demam kihkih..

Somiku sbnrnya x suka durian.Kiranya D 24 je dia leh makan.Tupun sikit sangat.

Dari 5 biji yg dibeli lbh krg 2 biji je dia mkn..tupun kongsi ngan Batrisyia.

Selebihnya aku yang pulun.ahaha.Nasib badan la.. =)

Related Posts with Thumbnails