Pages

Saturday, February 20, 2010

Gelagat Zahin..Bila Dapat Kaki...


Sejak Zahin dapat kaki (berjalan)..
Ni lah lokasi pertama yg dibawa suami
Untuk Zahin meneroka persekitarannya..
Aku tak tahu apa nama tempat nih..
Yang aku tahu orang panggil tempat nih Beteng/Benteng camtu la..
Lokasinya di tepi sungai berdepan ngan perkataan 'KUANTAN'..

Kawasan ni memang jadi tumpuan la
Nak2 lagi si kaki pancing dan..
Tak lupa jugak pasangan kekasih kui kui
Sebabnya tiap kali aku lalu situ atau singgah..
Dah pasti petak parking penuh dan takde lagi kerusi kosong..


 

On the way nak gi Beteng..
Masih sempat posing gaya ala2 model gitu ehehe
Tapi confius jugak nengok si budak Zahin nih..
Cam gugurl pun ada gak hikhik
Apa kata korang?
Jangan la wei!! anakku ini confirm laki laaa..hihi



Zahin menunjukkan taringnya..
Habis nak diredahnya tempat tuh..
Bimbang gak takut dilanggar pejalan kaki lain..
Maklum la tecik sangat..
Kekadang orang pun tak perasan ada anak kecil duk berjalan
Ye la..syok sangat menikmati pemandangan
yang cukup mendamaikan itu..
Kekadang ada gak bot nelayan yang lalu..
Burung helang pun banyak duk terbang melayang..
Mencari mangsa la tuh...

 

Nak jugak dia panjat tangga tuh..
Last2 jatuh terduduk ekeke
Tempat yang dapat kami duduki hanyalah tangga..hehe
Kerusi sumenya dah penuh..
Kalau ada kosong pun dipanahi cahaya matahari yg terik..
So,nak tak nak parking jelah kat tangga..
Sambil mengunyah kacang cap tangan...
Tak peduli la pe orang nak kata..huh



Aku paling suka tengok pic nih..
So sweet sangat hehe
Sonok sangat la tu leh berjalan merata..
Biasanya lepas kat halaman umah yang tak berapa nak luas tuh
Berpusing tempat yang sama jek kihkihih
So,sekarang dah boleh jalan merata..
Suka laaaa...



Ayah duk layan Zahin..
Ibu hanya jadi pemerhati
Merangkap jurugambo tak profesional heheh
Tak pe la skali sekala kan?
Ibu nak jugak berehat lepaskan lelah huhu..
Fair la kan?...
Apa yang penting...KERJASAMA..
Bak kata Wonderpets kegemaran Batrisyia dan Zahin..kuikui



Dan kali ni ibu pun nak masuk gak la dlm blog
Asyik duk belakang tabir jek
Bila lagi nak cari glamor murahan kan? kuikuikui
Tak malu betool la ibu nih..
Tak pe kali ni jek..
Pasni ibu duk belakang tabir je la..huhu
(Sori,gambo gelap skit sebab masa tu da redup..
Pakai pulak kamera hanfon jekk hihi)

Ok la layan jek gambo2 ni eh..
Antara yang dapat di snap..
Susah gak nak amik gambo budak tecik yang tengah berjalan nih..









2 comments:

shahrin said...

nie kt esplanede kuantan, rindunya tmpt nie :)

YanaNuar said...

Shahrin..

Nama tempat ni camtu ke?tak penah tau la..yg tau hanya beteng je hihi..memang comel pemandangannya kan?

Related Posts with Thumbnails