Pages

Sunday, November 2, 2014

KEBAIKAN GOOGLE.. UTK IBU MENGANDUNG




Hehe tajuk tak leh blah kan??..

Memang pun google ni de byk kebaikan.. Pada aku la..
Kalo org lain aku tak tahu ;)

Sejak aku dah sihat sikit ni.. Tangan ni asyik nak meng'google' aje..

Duk mencari la sesuatu yg boleh buat tubuh badan aku ni rasa bertambah sihat lagi pasni..

Maklum la, mengandung di usia 32 tahun ni..

Tubuh badan rasa tersangat lemah dan lesu..
Nak buat ape pun malas weyhh haha..
Bajet rajin la sgt kan agagaga

Tapi sungguh laa.. Memang rasa tak bermaya sangat..

Jadi kemudahan intenet dah ada..
Maka gunakan lah ia dgn sebaik mungkin =D

First skali aku google..


- MINUMAN UTK IBU MENGANDUNG


Alhamdulillah.. Dah berjaya pun beli mende alah minuman tu..

Nanti aku update kat entry lain deh..
Kot2 la 2,3 thn lagi aku preggy pulak..
Boleh la rujuk kat sini.. Berehh sgt2 la tu.. =D

Pastu, google lagi..


- SET PANTANG SENDIRI


Maklum la, anak dah skolah rendah ni payah skit nak balik pantang kat umah mak cam selalo huhu

So, terpaksa la bawak diri sendiri nanti..
Dlm kepala dah terpikir, macamana la nak mandikan baby yg masih ada tali pusat.. Takut weyhh..
Sblm ni, dah tercabut tali pusat baby baru aku berani mandikan sendiri..
Adehh.. Gamaknya nnt aku pakai lap aje ngan kain basah baby kecit tu haha.. Hadoii masak la macam ni ;)

Haa.. Yg ni pun terbaik gak.. Tp blum beli lg..

Duk pikir nak beli vitamin keperluan utk time mengandung dulu..
Maklum la.. Aku ni makan pun tak tentu hala..
Khasiat pun tak berapa banyak kot nak salur kat baby..
Harapnya.. Dgn izin Allah..
Vitamin tu nnt akan hilangkan lesu dan lemah badanku ini.. Mudah2 an..

- MINYAK KELAPA DARA (SBG MINYAK SELUSUH)


Alhamdulillah.. Banyak info pasal minyak kelapa dara aku dapat..

Sangat2 membantu.. Walaupun kandungan aku baru nak masuk 5 bln..
Tapi aku perlu survey awal2.. Maklum ler, nak bajet duit laa di samping kumpul duit jugak haha

- JUBAH MENYUSU


Dah lama aku tak beli baju tshirt & blouse biasa sebenarnya..

Sejak dapat Zahin, anak ke2..
Aku duk asyik la beli baju menyusu..
Senang kalo g jenjalan.. Tak malu nak selak baju hehe
Alhamdulillah dah byk koleksi baju menyusu aku..
Semuanya kain cotton.. Selesa sangat pakai.. Harga pun murah..
Nnti aku kongsikan kat mana aku beli baju menyusu murah tu deh

Dah mengandung ni, aku kena la borong jubah pulak.. Senang nak pakai..

Selesa utk perut aku jugak nnt.. Tak gitu?? :)
Haa dah bersalin nnt boleh pakai gak jubah ni g jenjalan..
Sebab ada bukaan utk menyusu jugak..
Tak la membazir kan.. Kira 2 dlm 1
Mengandung boleh pakai, menyusu pun boleh pakai =D
Bijak tak aku haha.. Masuk bakul angkat sendiri weyh kikikikih

- PRAGNENT PILLOW/ BANTAL IBU MENGANDUNG


Haa.. Yg ini aku ternampak kat facebook pasal bantal utk ibu mengandung..

Sebelum ni aku tak tahu pun tentang kewujudan bantal yg boleh membantu ibu mengandung tidur dgn selesa..

Kalo tahu, dah lama aku cari haha

Tahu2 ajelah.. Kalo mengandung ni, payah sgt nak tido
Perut dah ke depan, tulang belakang pun akan rasa sakit sangat
Memang normal la kalo nak tggu tertido tu, pastinya la duk terpusing kiri terpusing kanan.. Letih huhu

Alhamdulillah.. Dah selamat beli & guna dah bantal ni hehe

Walaupun harganya boleh tahan mahalnya..
Dek kerana nak tido selesa aku pejam mata ajelah tgk duit tu mengalir haha
Nanti aku buat entry pasal bantal gebu tu eh

Hokey.. Sebenarnya masih byk lg yg perlu aku google

Keperluan utk ibu mengandung dan menyusu ni
In shaa allah aku google la slow2 nnt..

Rasanya utk time mengandung ni dah siap semuanya

Vitamin, Susu Momma, Bantal Ibu Mengandung Tidur Selesa..
Jubah Mengandung Menyusu, Minyak Kelapa Dara sbg Minyak Selusuh

Nanti nak google barang utk bersalin pulak..

Tapi dah tak banyak kot.. Nak topup aje mana yg patut
Masa nak bersalinkan Safiyya aritu, byk giler aku borong barang keperluan baby dan ibu hehe

Ok.. Stop kat sini dululah pasal brg ibu mengandung nih

Nanti kita sambung lagi.. Daaa =D




** dah lama siap taip n3 ni tapi ada masalah plak nak masukkan gambo.. Try google lg cara nak masukkan gambo guna tab.. Alhamdulillah.. Berjaya akhirnya hehe sukaa..







1 comments:

Salina@IbuAqil said...

Betul tu sis..
Mr Google ni sgt2 membantu..
Kekadang dia jd kamus jgk..
Ina kalo x tau maksud perkataan apa2 google jer..
Hikhikhik
Dtg sggh sini..
Pintu umah kami dh bkk blk.. ;)

Related Posts with Thumbnails