Pages

Saturday, March 5, 2011

Tutorial : Tambah Add a Gadget Bawah Header

Dah lama rasanya blog ni tak de entry..
Dah bersawang agaknya hihi..
Sekarang ni aku malas bebeno nak menaip dan blogwalking ke blog sape2..
Mood mengarang tu dah takde selagi impian dan keinginan aku belum tertunai ;)

Hokey..
Aku malas nak citer pasal tu..
Kita tunggu dan lihat sahaja..

Hari ni aku teringin nak buat tutorial untuk diri sendiri..
Bukan pe, tiap kali aku tukar background blog..
Sesetengah mende yg ada kat blog lama turut hilang skali ngan html yang aku delete tu..
Hmmm haru sungguh..
Nak kena cari balik apa yg dah aku buat..
So, skarang nih aku nak buat tutorial agar senang aku buat rujukan..
Kot2 ler aku nak tukar background lagi ker..heheh

Kekadang aku rasa cam perlu jer..

TAMBAH ADD A GADGET KAT BAWAH HEADER

Mmm senang jer nak buatnya..
Korang kena cari ayat ni..

<div id='content-wrapper'>

<div id='crosscol-wrapper' style='text-align:center'>
<b:section class='crosscol' id='crosscol' showaddelement='no'/>
</div>


Kalau nak lebih senang tekan ctrl + F
Taip jer 'content-wrapper'
Dah tu..
Korang perlu tukar pekataan 'NO' pada 'YES'

<div id='content-wrapper'>

<div id='crosscol-wrapper' style='text-align:center'>
<b:section class='crosscol' id='crosscol' showaddelement='yes'/>
</div>

Jangan lupa 'SAVE TEMPLATE' yek
Dan Tadaaaaa..
Dah pun menjadi...
Tak caya???
Boleh tengok gambo kat bawah ni..




Hokey..
Pada korang semua..
Good Luck eh..

Tata =D






0 comments:

Related Posts with Thumbnails