Pages

Monday, February 22, 2010

Ayah..Jangan Laa Gi Keje...

"Ayah..jangan laa gi keje...huhuhuhu..."
Begitulah kata2 Batrisyia pada ayahnya..
Saat ayahnya nak berangkat ke tempat keje..
Lepas Isyak semalam..

Rasa nak menitik air mataku
Bila mendengar tangisan mendayu2 Batrisyia tuh..
Time tu tak dapat aku nak bayangkan..
Camana la satu hari nanti 
Bila di tinggal pergi ayah buat selama2nya...
Jangan la Kau ambil suamiku ketika ini Ya Allah..
Camana la nanti aku ngan anak2..
Takutnya aku nak membayangkan perkara itu..
Nauzubillah...
Tapi janji Allah takde sapa pun tahukan?
Setiap makhluk di muka bumi ni akan kembali padanya jua
Suatu hari kelak..
Itulah hakikat kehidupankan?...
Takkan ada satu makhluk pun dimuka bumi ni hidup selama2nya..
Kena ingat tuuu!!! (^_^)

Cuti Raya Cina tiada ertinya..
Sabtu & ahad pun tiada bezanya..
Sejak seminggu yg lalu..
Suamiku begitu sibuk ngan kejenya..
Keluar pagi pulangnya maghrib..
Dan kemuncaknya adalah semalam.
Katanya ada 'shutdown' enjin..
Mmmm ntah laa..aku pun tak faham bab enjin2 nih hikhik
Sebab tu la kot Batrisyia marah ayahnya pegi keje semlm
Maybe rasa kurang diberi perhatian....


Muka tak puas hati...baru pas nangis..
(Buruk benow muka anak ibu time nih kihkih)
(berenti jap pastu sambung nangis balik huahuahua..)


Alahai siannya anak ibu...
Biarpun dah diumpan gula2 oleh ayah..
tetap tak jln gak..huhu
(ibu pujuk suruh tido atas riba)


Bersedih sambil layan CEPLOS episod akhir...hihi
Tapi gelak sakan bila tengok kepala  'Ceplos'
Kuar kat robot tuh mwahahaha....


Waktu nih dah kul 10.45 mlm..
Mata masih lagi bulat dan terang..
Katanya nak tunggu ayah..
Kejap2 intai kat tingkap...sambil merungut
"Ibu..mana ayah ni tak balik lagi.."
"Cakap nak gi kejap jek huhuhu.."
Sedih plak ibu tengok si Batrisyia nih..
tapi nak buat camana dah kerja kan?
Terpaksa la terima sume tuh..
Akhirnya kul 11 mlm dia tido..
Ayah pulak kul 1.45 pg baru sampai umah..


*Moralnya...seorang anak
akan sentiasa menyayangi+merindui
seorang ayah yg sentiasa ada...
ketika dia mahu bermanja+bermain,
Mendodoikan dia time nak tido,
Buatkan dia susu/air masa dia lapar @ dahaga..
Mandi+pakaikan lampin untuknya..
(mm tu la kot...antara yg dilakukan somi untuk Batrisyia hehee
tu sebab la Batrisyia SAYANG SANGAT kat ayah muahmuah..)







6 comments:

Anonymous said...

olo..ciannye...huhu
lme doh aku x jpe ank sdre aku 2 org ng..ble au blh jpe..hihihi

sensei14 said...

kcian kat batrisyia..cam muka akak la. comey wlpon dia ngis..=)

YanaNuar said...

Budin..

mmm tu la..lama dh xjupe mu Din..bila balik plok.ak balik jumaat ni kot hehe..

YanaNuar said...

Sensei14..

Ahahaha...mm ye ke cam muka akak?kalo camtu leh la masuk contest wjh seiras hehe..

Cam tu la dia slalunya.Mmg kuat nangis dari tecik agi...

Anonymous said...

ak cti sem nie bru blik...
sdih bebenor...

YanaNuar said...

Budin..

owh ye ke?tak pe la jupe la nanti kalu pjg umur =)

Hohoho balik kampung..hohoho balik kampung..hati girang ahaahaha aku balik jumaat ni..ekekek

Related Posts with Thumbnails