Pages

Thursday, April 29, 2010

"Tulang Kecik Tercabut"

Isnin, 7.30 malam, waktu tu aku nak ke bilik air tuk amik air smayang....tetiba jer dengar macam orang jatuh...bila jenguk...dah terlentang anak daraku si Batrisyia tuh atas tikar Sarawak kat ruang tamu...untuk seketika Batrisyia macam terdiam sekejap pastu barulah kedengaran suara raungannya yang menggegarkan lubang telinga...aduhai apa sajalah mainannya hingga terjatuh cenggitu...

Lepas tengok Batrisyia tak bergerak baru la ayahnya gi angkat dia suruh duduk...sebelum tu dah banyak kali aku dengar ayahnya melarang dia panjat atas tiang sofa..tapi dia buat tak dengar jer...hurmmm tu la padahnya orang tak mendengar kata...haaaa rasakan...

Bila di check tade pape yang patah...tapi dia meraung bagitau tangan dia sakit....pastu cik suamiku amik minyak panas letak kat siku dah dia cakap kat situ dia sakit...hmmm pelik gak...bila tangisannya makin kuat suamiku terpaksa ikat kain kat leher dia tuk ampu tangannya yang sakit tuh...Batrisyia bagitau ayahnya "tulang kecik tercabut" ahahah ada2 aje lah anakku ni...tapi betul ke ek?

Naik bimbang gak aku ngan somi bila tengok dia asyik duk menangis....aku suspek tangannya patah bila dia duk meraung sakan saat aku sentuh tangannya...tapi cam tak masuk akal pulak..bukannya tinggi sangat pun sofa tuh...so amik keputusan nak bawak dia gi klinik nak x-ray la kot2 nya ada yang patah sementelah tak berenti meraung....sian pun ada aku tengok... 

Pas suami smayang maghrib,dia tefon kawan sekerja dia tanya kat mana umah tukang urut...hurmm berubah fikiran...nak bawak Batrisyia gi umah tukang urut pulak ^_^ ...pas siap smayang Isyak baru la kami pegi umah tukang urut tu nak suruh dia tengok2 la patah tulang ke apa ke....bila dia periksa katanya ada seliuh sikit...atuk tu siap letak minyak,bagi Tisya minum air (dah baca ayat suci al-Quran) ,balut siku dia.....baru la tarik lengan dia tuk betulkan balik seliuh tu....huh nasib jugak tak patah...tapi meraung jugak la sekejap bila atuk tu patahkan tangan dia...alahai siannya anak ibu...


Tangan yang terseliuh

Sebelum balik atuk tu bagi air tuk minum ngan minyak suruh letak kat siku dia yang terseliuh tu...Bila ayahnya tanya "dah sambung dah tulang tercabut tu?" katanya "hmmm,sambung dah tulang tercabut tuh" ...hehehe klakar pun ada bila ingat balik ayat dia tu....


Baru boleh senyum pas betulkan seliuh..







3 comments:

mrs.ecam said...

kui3 lasaknyer ank data sorang ni ek....tp pndai la die tau mne tulang kecik tulang beso ke...kui3

ElyaElmo said...

hu3..hati2 yee batrisyaa.....takot jee klo betol2 patah tangannn

Nowwa Fitri said...

alahai..sian dia..

Related Posts with Thumbnails