Pages

Monday, March 22, 2010

Selamat Jalan Tikus Mondok...

Tengahari tadi masa aku duk khusyuk sembahyang zohor....tetiba.....melintas sekor tikus kat tepi sejadah aku...adoiii terlompat aku sekejap sebab terkejut...mana tak terkejutnya.....time ngah kusyuk...tetiba tengok mende hitam tengah gerak2...mau pengsan kalo aku ni ada lemah jantung...huhuhu


Hangin betoll la aku si tikus tak reti bahasa nih....dah diletak racun pun tak mo gak mati-mati lagi...ishhh menyusahkan betulll!!! da la bau taik kau busuk...pening pala aku laaa...weyyy


Sebetulnya...sejak 3 minggu lepas lagi aku duk bersunggut ngan somi..suruh dia tangkap tikus tak guna tuh...tapi dia buat tak tau jer...suh beli perangkap tikus pun wat senyap jek...hadoiii daku nih da pening tiap kali masuk bilik smayang tuh...busukkkkk....uwekkk...kekadang nak termuntah bila terhidu bau taik si tikus bangang tuh...kebal pulak tuh...da makan racun tikus pun tak mati lagi hehe...kalo tak pun apek cina tu jual racun yg dah expired...tu yg tak berkesan kot huhu....hummm sudah...sampai ke apek cina yg tak bedosa tu kena kutuk ngan aku...hambik kau....kihkihkih


Mmmm rasakan...skarang ni lah padahnya...Selamat Jalan Tikus Mondok yg Busuk...good bye...uihh rasa cam tak berperikemanusiaan plak haku nih...ngeee...bukannya apa dah tak tahan ngan bau busuk taik dia tu.....pastu.....bimbang gak ngan baju aku ngan anak2 yg ada kat dlm bilik smayang tuh...


Aku tak tahu la dari mana datangnya tikus tu....dan tak tahu gak dari mana dia masuk...tapi aku agak dari lubang air kat bilik air bawah...sebabnya kekadang aku bukak penutupnya time basuh baju dlm bilik air...pastu lupa lak nak tutup...maybe malam la kot dia buat operasi menyelinap masuk dlm umah aku nih.....dah macam pencuri plak dah huh....


So,tadi dapat la cik somi aku tangkap tikus tu....yahoooo....suka-suka....pas ni aku akan slalu tutup lubang air dan pintu bilik bawah agar tade lagik tikus mondok yg bengong+busuk+menyampah tu...dalam bilik dan umah aku... 


Ni haaa tikus tu...dah selamat dah pun...huhu


Yang aku paling tak tahan bila Batrisyia tetiba jer marah ngan ayahnya sebab dah bunuh hamster dia ahaksss.... sesuka hati dia aje panggil tikus mondok tu hamster....so,ayah dia pun gitau la tikus tu orang tak bela sebab dia akan makan sume baju2 atau kain hehe...baru la dia benti salahkan ayahnya...takut la tu baju dia digigit tikus kihkihkih....








4 comments:

AISYAH HANI said...

gelinya tengok tikus tu...

YanaNuar said...

Aisyah Hani...

Mmmm tu laa....memang geli geleman rasanya...sampai kan terlompat time ngah smayang ahakss kus semangat....

sirna said...

mak aii..besaqnya tikus tuh..mesti spesies kuat makan ni :p aritu kat umah saya pun ada tikus gak, beli gam tikus tu sib baik dia melekat..sekarang dah takda..

YanaNuar said...

Sirna...

hummm tu la..memang besar pun..

owh ye ke?melekat jugak ek pakai gam tu...pasni kalo ada lagi..nak try letak gam pulak laa..mana tau kot2 jadi =)

Related Posts with Thumbnails