Pages

Friday, March 5, 2010

Dah Jadi Habit...Memang Tak Leh Di Pisahkan Lagi...


Nampak tak apa yang Zahin duk buat?
Mmm iye betul! betul! betul!
Duk hisap ibu jari..sambil pegang kain hehe
Inilah tabiat Zahin dari kecik hingga dah berumur 1 thn 3 bln ni..
Kiranya dah jadi habit...
Memang tak leh dipisahkan lagi..
Ibaratnya kalau dipisahkan...
Maka tak lena la tidur si Zahin nih kihkihkih.. 

Setiap kali nak tido pasti dia akan menghisap ibu jari
sambil memegang kain
Kalau tak pun sesuka hati dia la...
bila dia nak ngisap jari tuh
Yang aku pasti kalau dia dahaga pun
dia akan hisap jarinya itu..
Time tu bila ibu hulur air masak terus amik
dan minum dengan rakusnya hehe



Zahin jugak suka sesangat la main ngan kain lampinnya
Teman akrab la katakan..
Memang tak boleh hilang la kain lampin
Pasti dia akan cari

Mak mentuaku pernah berkata..
" Budak kalau hisap jari orang kata tak berapa nangis "
mm aku tak tau la kebenarannya
Sebab melihat anakku si Zahin nih..
Boleh tahan jugak nangisnya..
Tapi tak la boleh tandingi akaknya,Batrisyia
Memang duk nangis jek dari kecik hingga besar..
Hingga pernah ayahku mempertikaikan nama yang diberi..
Kiranya nak kena tukar nama la..
Tapi aku wat tak tau jer..
Sayang ngan nama KHAIRINA BATRISYIA tu..
Susah2 kucari..Batrisyia tukan maksudnya 'Yang Cerdik'
Takkan la tak boleh pulak..
Bukannya maksud tak elok..
Kusabar je la ngan kerenahnya yang kuat nangis tu hingga sekarang
Tapi dah kurang skit la sejak ada Zahin nih..



Nyum..nyum sedapnya ngisap ibu jari nih..hihi..
Ibaratnya itu la yang nak digambarkan Zahin..
Betapa sonoknya dia ngan habit dan kegemaran dia tuh..

Penah gak terjadi..
Di tengah2 malam buta dia menangis-nangis..
Ibu ingatkan nak susu...
Last2 nengok dia teraba2..
Rupa2nya duk cari kain..
Nak megang kain sambil ngisap jari.. adooiii..
Macam2 la ragamnya anak teruna ibu nih...
Kekadang bila dilihat gelagatnya tu..
Membuatkan ibu rasa nak ketawa sampai pecah perut kahkah..
Tapi ibu rasa sweet sangat gheehee..

 

Layan kartun sambil ngisap jari dan pegang kain...
Biarpun sebelah mata jer tetap khusyuk nonton kartun hikhik..



Mm baru nak menidurkan diri..
Layan kain dulu la..baru la leh tidur..
Sambil2 tu ngisap jari sikit  ngeh ngeh ngeh..



Duk belek kain...
Bahagian mana ni nak pegang..
Nak ngisap jari nih...
(Kekadang ibu tengok dia pilih gak bagian mana nak pegang)
Ada jugak orang camnih..ahakss..
Sukati Zahin la weh...janji tak nangis sudah..
Ibu pun leh berblog ngan aman...hehe..



Uihhh...bersungguh-sungguhnya la dia hisap jari..
Sampai terbuka luas lubang mata..
Menampakkan matanya yang bulat bersinar tuh..ahakss
Cam toyol  pun ada gak ibu tengok..kihkih
maklum la masa ni baru siap gondolkan kpala..
oleh Tukang gunting tak bertauliah...
hhehe sapa lagi..ayah la...
dibantu plak ngan mesin..
Uiihhh sungguh senang sekali..
Letak jer atas kepala..
Zup zap zup zap..dah selesai...ngeh ngeh ngeh



Tak kira la kat umah ke..tempat orang ramai ke..
Tetap tak segan silu mengheret kain lampinnya tu..
Aduhai...nilah rupanya orang kata tabiat...
Memang tak leh tinggal biar dimana pun berada...
(Masa nih duk tunggu ayah kat Kuantan Parade )

Ok la..rupanya dah panjang ibu merapu..
Cukup la takat hari ni...sambung esok pulak la yek..
Layan la ek gambo Zahin nih..


 




6 comments:

mrs.ecam said...

eiii kiutla die isap ibu jari tngn 2 tp klu dbiarkn smpi beso parah lak nnti...heeeee...ank sye dl pong gitu gak ms kecik..x pasan ntah bile habit 2 ilang...heee

YanaNuar said...

mrs ecam...

owh ye ke?..bimbang gak sebenarnya..takut melarat sampai besar..harap2nya habit tuh akan hilang seblom dia masuk skolah...takkan la nak hangkut kain kan time gi skolah..ahaksss..

Aini said...

comel =)

YanaNuar said...

Aini..

Mekasih auntie..(bagi pihak Zahin) hehe..

MamaCira said...

nampaknya sampai ke bujang le zahin kena bawak kain tu merata.. hehehhe..
nasib baik boleh lipat².. kalau bantal busyuk camana?? Hahaha..

YanaNuar said...

MamaCira..

Uihh janganla doakan saya camtu mama(Zahin cakap)..sian la ngan saya nnti nak kena hangkut kain tu merata hehe..

mmm tu la pasal..tu sebabnya awal2 lagi tak bagi dia pegang bantal..bagi kain jer..mudah skit kihkihkih

Related Posts with Thumbnails