Pages

Friday, November 12, 2010

Belum Masanya Lagi.. Sayang

Semenjak dua menjak ni.. Zahin kekadang wat perangai pelik..
Agaknya nak menjangkau usia 2 Tahun..
Makanya hormon matang pun dah keluar kih3
Sukati ibu jer wat spekulasi kan?? hihihi
Pape je la asalkan Zahin senang dan gembira dengan apa yang dia buat..
Dan yang penting tak memudaratkan dirinya sendiri..

Kekadang tu..
Time ibu duk sibuk memasak kat dapur..
Tetiba jer dia datang bawak seluar..

" Ibu... abut uor.. (cabut seluar)"

Sambil menunjukkan seluar yang dah pun dia tanggalkan dari badannya
Aduhai Zahin.. nape la duk cabut seluar Nak oiiiii..
Pastu duk sibuk suruh pakaikan pulak seluar tu
Tak ker orang kata..
'Takde Kerja Carik kerja' .. mwahaha
Macam2 pangai Zahin ni..

Bila tak di layan permintaan dia..
Ini yang dia buat..



Konon2 nak pakai sendiri laa seluar tu..
Good Boy!!
" Pandai ke dik?? "



Ada satu malam tu..
Batrisyia masuk bilik air untuk buang air kecil sebelum masuk tidur
Tetiba jer Zahin terus meluru kat depan pintu bilik air..
Terus buang seluar..
Dan nak masuk bilik air..
Nasib gak masa tu ibu dah tercegat kat belakang dia..
So, sempat la menahan...

Bila di tanya..
" Zahin nak buat apa tu?"
" Nak encing (buang air la tu) " hihi

Bila di tahan..
Dia meraung sakan kat depan pintu bilik air.. ehehe



Masa ni baru jer berenti nanges
Sempat lagi posing biarpun tak pakai seluar keh3
" Zahin... senyum.. "




Bersemangat benar tengok lumba kete kat tv
Mulut pun duk bising jer..
" waaa ete.. ete.. ete.. (kete) "




Maintain slamber biarpun tak pakai seluar hihi
Nape wat muka camtu dik??
Tak Encem laaaa..


Sabar aje la dengan kerenah Zahin yang macam2 tu..
Baru masuk umur 2 tahun sayang oiii..
Dah tak sabar2 nak buang air kat bilik air..
Tak mau pakai pampers dah..
Agaknya rimas la kot..
Kalo tak pun nak main air jer manjang =)

Belum masanya lagi.. Sayang..

Tunggu la sebulan dua lagi..
Kata Cik Asben..
" Boleh dah.. kalau nak ajar dia tak pakai pampers tuh "
" Zahin pun dah boleh gitau bila dia nak buang air "

Hurmmm tengok la camana nanti..
Kalau Zahin dah tak sabar2 nak berenti pakai pampers..
Ikut aje la kehendak dia..
Dapat ler menjimatkan duit barang sepuluh dua..
Bila dah tak pakai pampers di siang hari..

Malam tetap pakai la kan..
Kang tak pasai2..
Hari2 ibu kena basuh selimut ngan cadar.. huhu
Tak ke orang kata 2 kali 5 ajer..

Konon2 nak save duit bagian pampers anak..
Tapi terlebih belanja lak bagian beli sabun basuh..
Tak gitu???









3 comments:

Iela Fazielah said...

mmg kelkar tgk anak2 ni kan.. tp sgt cerdik anak yana ye...

YanaNuar said...

Iela : Ehhehehe Yana sokong kata2 itu Kak Iela..Kekadang memang sonok tengok pangai dorang yang macam2 tu..

(Zahin jawab) Time kacih auntie Iela sebab puji Zahin cerdik.. Zahin nak jadi budak pandai la nanti keh3

Fieza79 said...

anak2 skrg kemain cerdik kan...kelakar je...

salam kenalan sudi kan la join GA sy ye...

http://fieza79.blogspot.com/2010/11/1st-ga-bahagia-ku-di-sini-aka-fieza79.html

Related Posts with Thumbnails