Pages

Monday, June 7, 2010

Langsirku Di Conteng Batrisyia..

Luluh rasa hati...rasa nak meraung sehabis daya tika ni uhhuhu Uwwwaaaa sob sob sob...

Sabar aje lah hati...Jangan dibenci anak itu (tak benci pun)...Jangan di pukul anak itu (dah pukul pun hihi tapi kat tangan je la) ...Jangan di marah anak itu (dah marah pun!!!)

Uwaaaa aku sedih!!! Aku jugak marah pada diri aku sendiri sebab..sebab letak pen merata2 uhuhuhuk...padan ngan muka aku!!!...

Al-kisahnya begini... (kejadian berlaku pada hari sabtu yek...lambat publish lorrr)

Tengahari, pas makan nasi dan solat... tengok Zahin pun tido ngan nyenyak...ingatnya nak menyudahkan langsir yang dah dijahit tu....hanya tinggal kelim bawah aje lagi...

Malam tadi (jumaat) tak sempat menjahit... masa bagi Zahin tido dah tertidur ngan ibunya skali...tido mati lak tuh ngeee... letih beb!!

Masa tu duk buat apa ntah...tinggal la si anak bertuah, Batrisyia tu kejap kat dalam bilik jahit...dah nampak dah dia duk pegang sebatang pen...jumpa kat atas lantai bilik jahit ibu agaknya...tade la sebok ibu nak mintak dan simpan...sebabnya masa ibu nak guna ptg semalam (Jumaat) dah tade dakwat..

Alih2 masa nak betulkan kain langsir...konon nak ngukur la ni...tetiba ternampak la 3 tompok contengan kat bahagian bawah langsir...


Ni lah dia... hasil kreativiti Batrisyia


Hurmmm apa lagi mengamuk sakan la ibu...rasa nak menitik air mata bila tengok hasil usaha ibu...berpenat lelah dan bersengkang mata hingga jam 2,3 pagi ....demi nak menyiapkan sekeping langsir dah pun jadi hodoh dek contengan itu...

Aduhai anak...sabar ajelah...kalau belum jahit tape langsir bulih gak ibu tetas balik dan gunting mana yang patut...pastu letak kain lain...

Ni dah siap pun...cuma tinggal nak kelim bawah ajer.Pastu leh la basuh...uhuhu sadis sungguh rasanya...Sabar ajelah hati...budak2 nak wat camane...dah tabiat dorang suka mencuba sesuatu yang baru kan?? trime aje la....Adoiiii parah betul!!!!

Ada sesapa boleh tolong tak?? bagi petua cane nak ilangkan kesan pen pada kain langsir itu....please!!!!


Langsir Box Pleat ku yang dah siap dijahit...
Untuk umah baru kat kampung....
Okey tak patern camni?? hihi









2 comments:

anggun said...

boleh cuba pakai bleach pen gel dari clorox. kaler biru. Kat tesco pon ade jual.

tapi warning, untuk surface putih sahaja ye, jangan tersapu kat bunga2 tu, habis hilang sekali plak nanti.

mrs.ecam said...

hihihi rsnyer buleh ilang tu..sbb bkn permenant pen kn...cume crnyer x pastila...hihihihihi

Related Posts with Thumbnails