Pages

Thursday, May 6, 2010

Mood Kembali Pas Tengok Ini....

Hurmmmm dah manyak ari tak hapdet blog...bukannya apa..sejak balik dari kampung isnin lalu...mood ku tah ke mana menghilang tak tau la...

Maklum la...kepulangan kali ni dikejutkan ngan bermacam2 cerita...kesemuanya duka belaka...uhuhu...macam2 hal...sabo je la...

Ngan masalah 'Umah Impian' yang dah makin naik harganya.... tambah memberatkan kepala yang dah sedia berat.... aku,Batrisyia,dan Zahin ditimpa demam,selsema,batuk....hurmmm sampai ke hari ni pun masih belum sihat sepenuhnya... 

Tengahari tadi, bukak la pintu belakang... dah lama rasanya tak menjenguk kat blakang umah... bila di intai2... Omaigod... Omaigod.... sungguh tak sangka... memang terkejut beruk gak la... memang tak sangka... Mood pun kembali pas tengok niiiiii......




Ni gambo zoom dekat...besar kan? ngeee


Dah besar rupanya buah mempelam aku...yahooooo sungguh seronok...tak sabar nak merasa ni...alahai jakun betul aku nih kan ahakssssss...macam la tak penah makan mempelam kihkihkih

Bukannya apa...tahun ni kiranya dah 3 kali pokok mempelam blakang umahku itu berbuah...tahun pertama tak leh makan bila buah yang satu2nya lekat kat pokok dihantar oleh India sebelah umah...katanya jumpa kat longkang blakang umah uhuhu sungguh sedih....

Tahun lepas lak....hanya sebiji jugak yang lekat....memang tak penah tau lagik besar mana buahnya yang dah masak...


Ni buah yang tahun lepas...memang besar buahnya..
Dalam sekaki gak la panjangnya
Sempat gak Zahin posing ngan memeluk buah besar tu...


Beratnya dalam 1.7 kg camtu la =)


Tahun ni kita tengok la camana citer nanti yek gheee....kali ni manyak yang lekat...dalam 9 bijik gitu....waaaaaaaaaaa memang cantek la...awal2 lagi dah bilang... nak bagi mak,mentua,akak ipar rasa buah mempelam besar tuh kekeke....

Tapinya tak tahu la sempat ke tak uhuhu...mana la tau ada yang luruh ke...bebudak amik ker...wallahua'lam...moga kali ni dapat la merasa buah mempelam besar tu time dia masak...nak gak tau manis macamana rasanyakan????....harap2 dapat la ^_^







5 comments:

IDAZS said...

mak aiii...besonye..

pos ke aku sbutir...

teliur dah nie...

mie said...

besornya!!
sedap mencicah ni..
heheheee

sirna said...

1.7kg..wooo..besonya...sedap cicah sambalkicap!

mamalieyna said...

waaa manyak busat itu mempelam..^_^! best la..tahun ni makin menjadi tu..boleh tahan berat buah mempelam tu ye..kagumnye!

YanaNuar said...

Idazs : Oitttt mengidam ker Da =) ..

Cane nak pos? kang bila sampai kat Ida hanya tinggal butir jer..isinya dah ditelan dek posmen hikhik...


Mie : Hurmmm memang beso pun..tekejut gak nengoknya hihi.. i like cicah mempelam ngan kicap+gula+cili padi..nyumm nyummm


Sirna : Yup! tak syak lagi..itu lah berat buah pelam gajah tu yang taun lepas..dah meleleh air liuq ni bila ingat pelam cicah kicap hekhek..


Mamalieyna : tu la...saya pun kagum gak..tak penah lagi jumpa buah mempelam yang besar gedabak ni dijual kat pasar malam...aduhai..dah tak sabar nak merasa yang masak nih ^_^

Related Posts with Thumbnails