Pages

Tuesday, May 11, 2010

SELAMAT HARI LAHIR KHAIRINA BATRISYIA...

Selamat Hari Lahir yang ke 4 tahun buat anak kesayangan ibu..Khairina Batrisyia Bt Khairul Anuar...




Doa dan harapan ibu untuk Batrisyia agar..
* Dipanjangkan umur anak kesayangan ibu ini agar dapat lagi ibu mencurahkan sepenuh kasih sayang buat dirimu..
* Di murahkan rezeki oleh Allah swt...
* Diberi kesihatan yang baik sokmo..
* Menjadi anak yang baik,mendengar kata dan Solehah
* Berjaya dalam pelajaran suatu hari nanti


Kek Harijadi yang di sponsor oleh cik suami merangkap ayah Batrisyia =)



Sempat posing ngan baju renang..
Adiah dari ayah tersayang..


Kisah di sebalik tabir kelahiran Khairina Batrisyia..

Biarpun dah 4 tahun masa berlalu....minda ibu ni masih lagi duk teringat saat2 duka masa nak melahirkan Batrisyia.....sungguh tragis dan sadis rasanya saat itu...

Sampai kesaat ni pun ibu masih lagi rasa sedih dan sebak bila ingat balik betapa sengsaranya time nak melahirkan Batrisyia tanpa kehadiran seorang suami disisi....memang lah kesakitan itu takkan hilang biarpun sang suami ada disisi....tapi bila suami ada...sekurang2nya ada la sedikit kekuatan semangat yang dititipkan oleh si kekasih hati merangkap suami itu....

Hurmmm...di pendekkan citer....Batrisyia masa tu belum cukup minggu tuk dilahirkan..tapi ibu masa tu dah rasa sakit....so,dari Klinik Al-Farabi (Panel Petonas Gas Bhd) ...di rujuk pada Hosp Tengku Ampuan Afzan Kuantan....biasa la kan...kalau yang bermasalah ni...mananya klinik swasta ni nak amik kan? Takut tanggung risiko la tu huhhhh....

Masa tu suami nak tunggu...tapi nurse kat labour room tu suruh suami balik sebab katanya tak bersalin lagi malam tu (10 Mei 2006) ...ibu disuruh menelan 3 biji pil penahan agar cetusan kontraksi itu berhenti... suami bagitau yang dia masa tu cam berbelah bahagi gak la samada nak tunggu atau balik...so,amik keputusan balik anto mak tuk berehat.....

Tapi janji Allah tade sape yang dapat menahannya biar sebanyak mana pun ubat yang ibu telan....akhirnya ibu melahirkan Batrisyia ngan semangat yang agak lemah kerna tiada suami disisi....menangis sakan masa tuh bila ingat kat suami sob3...sungguh sedih lorrr....

Yang lebih membuatkan ibu rasa cam nak tendang2 doktor pelatih tu sebab dekat 1 jam masa yang diamik tuk menjahit kesan luka.....aduhai...boleh bayangkan tak camana rasanya perasaan masa tuh? dah puas merayu suruh dia cepatkan buat keje....kaki pun dah menggeletar sebab terlalu sejuk ngan aircon yang terpasang bagaikan duk kat Kutub Utara dah rasanya...pastu yang lebih sadis lagi kaki pulak tak pakai stoking sebab tak tahu dah beg baju duk kat mana....

Uwwwwaaaa aku serikkkk!!!!


Ayat ni lah yang terdetik kat hatiku masa tu...dah la tak letak ubat bius...pakai jahit hidup2 cenggitu jer..ingat ibu ni ada ilmu kebal agaknya.....sabo je lah....

Dan hari ni....ibu rasa bangga dan berbaloi sebab Batrisyia ni jenisnya memang mudah diajar...cepat ingat ngan apa yang dah diajar....dan yang penting....mudah diasuh ngan ajaran Islam...yakni pakai tudung  tuk menutup aurat biarpun dia masih kecil...

Boleh jugak diharap tuk menengok2 kan adik Zahin....minta diambilkan itu dan ini....pendek kata memang untung dapat anak dara yang bernama Batrisyia nih  hihi...

Rasa sakit 4 tahun lepas lenyap begitu sahaja bila tengok anak yang dilahirkan ngan susah payah.....boleh membantu ibu sedikit sebanyak.... =)

Untuk anak ibu Batrisyia...ketahuilah olehmu Sayang....Ibu Terlalu Sayang PadaMu...dikaulah harta ibu Dunia Akhirat....




* Sedih gak sebab gambo Batrisyia masa lahir tak sempat dicuci kerana kamera telah dipowww oleh pencuri yang tak berhati perooot...telah menggeledah umahku sesuka hatinya uhuhu....








8 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

epi besday batrisyia..
sama baya la ngan anak makcik ni..
tp my Alya bln dpn baru masuk 4 thn.. =D

YanaNuar said...

Leily : Mekacih makcik hekhek...
owh ye ke? nanti leh la Batrisyia kawan ngan Alya =)

n0rsyAhIdA m0hAmAd said...

hepi besday my beloved anak sedare..hehe
cepat tanye batrisyia nk hadioh gapo dari mok alang?ngee..
insyaAllah,ade rezeki dapatla..

moge batrisyia terus disirami dgn akhlak islamiyyah n mnjadi anak yg solehah..

na,xtrlupe..hepi mother's day utk mu n k.ja..
moge akak2 ku ni tabah mghadapi hari yg mndtg..
aku sayang kamu semua..

Nowwa Fitri said...

Happy Birthday Batrisyia..

Nurhidayah Shamsury said...

Hepy belated batrisyia

Nurhidayah Shamsury said...

hepy belated birthday batrisyia

mamalieyna said...

hepi besday sayang batrisyia! moga jd anak kebanggaan Ibu dan ayah yee..

YanaNuar said...

Norsyahida : Mekasih Mak Alang =)

Batrisyia nak adiah hok mahal dari Mak Alang gheeee...nak henfon sebijik buleh?hikhik..(beli la pe aje janji mende tu leh dijadikan kenangan dr Mak Lang..)

Time kasih buatmu adikku...Aku Sayang Kamu jugak ^_^


Nowwa : Time kasih Auntie Nowwa...Batrisyia nak adiah cekelat boleh? ahakssss dengan tak malunya...hihi gurau jer..


Ida Shamsury : time kasih Kak Ida...



MamaLieyna : Time kasih Mama..InsyaAllah..doa2 kan la Batrisyia yek =)

Related Posts with Thumbnails