Pages

Tuesday, January 26, 2010

Koleksi Tudung Batrisyia..


Dah setahun lamanya Batrisyia duk pakai tudung
Bila pegi jalan-jalan...
Tak sangka aku...rupanya dah lama anak dara aku nih pakai tudung..
Bangga gak aku sebagai sorang ibu..
Bila ada yang bertanya..
Nak pulak si Batrisyia nih pakai tudung ehehehe

Memang aku pun tabik spring ngan Batrisyia ni..
Ianya bermula bulan febuari,2009
Sejak tu memang dah jadi kemestian bagi Batrisyia
Kalau nak gi jalan-jalan..
Memang dia akan cari tudung dan menyuruh aku
ataupun ayahnya yang pakaikan padanya..
Dia tak tau nak makai tudung tuh sendiri
biarpun ianya pakai sarung jer...
Tapi,tu tak jadi masalah pada aku ngan somi
Janji dia nak pakai...tu sudah memadai..


Ni la tudung pertama Batrisyia..



Ni tudung kedua yang dibeli (putih)
Tudung hitam hadiah dari Tok Wan (mak aku)
Lip lap-lip lap gitu hikhikhik..

Masa mula-mula pakai dulu..
Mak aku penah gak tanya..
"Nak pulak Batrisyia tu pakai tudung"
Aku mengiyakan aje..
"Mm,ye la senang,mudah nak pakai..dulu mana ada tudung cam tu"
Betul gak kata mak aku tu..
Skarang ni jer banyak tudung cam gitu..
Memang mudah pada budak-budak sebab ianya pakai sarung jer..
Macam-macam jenis ada..comey-comey plak tu..hehe



Inilah koleksi tudung Batrisyia yang sempat dikumpul setakat setahun ni..



Macam-macam color n bentuk ada.. =)
Mesti la nak kene matching ngan baju ahahaha...

Dalam tempoh setahun ni..
Tak penah plak aku dengar dia mengadu panas ke,tak nak pakai ke..
Tu yang membuatkan aku lagi tabik ngan budak Batrisyia ni
Biarpun umur dia baru nak masuk 4 tahun..
Aku tahu memang tak wajib lagi pada dia tuk makai tudung+tutup aurat
Tapi aku nak gak suruh dia pakai tudung
Memandangkan rambut dia yang jenis serabut itu...ahahaha

Jom layan gambar-gambar Batrisyia ini..

 
Antara tudung yang slalu Batrisyia pakai gi jejalan..





2 comments:

diya said...

bagusla tu.. moga2 dah besar nanti dia xlah kekok nak pakai tudung..lagipun dgn fesyen yg macam n menarik ni nampak anak2 kita makin cute

YanaNuar said...

mm..tulah harapan na tuk Batrisyia ni.Moga dia terus ngan pangai dia yg tak lekang ngan tudung tu sampai besar@bebila =).Cam pepatah org tua2..melentur buluh biarlah dr rebungnya..x gitu?hehe

Related Posts with Thumbnails