Pages

Wednesday, May 11, 2011

Happy Birthday Anak Solehah, Batrisyia..

Pejam celik, pejam celik..
Anak daraku dah pun berusia 5 Tahun pada hari ini..
Mmmm sekejap benar rasanya..
Skarang Batrisyia dah pun bersekolah PASTI..
Dan skarang ni jugak dah pun pandai baca AYAT KURSI + SERIBU DINAR dan macam2 doa harian lagi
(yg paling lawak, diujung2 ayat Kursi tu dah bersambung ngan Surah An-Nas pulak kih3..sabar ajelah)
Dah kenal huruf jugak..cumanya belum tahu membaca je lagi

Alhamdulillah..
Cepat benar dia belajar dan menghafal
Mudah2 an sebelum masuk Darjah 1, dia dah tahu membaca...

Pagi ni..ibu gi hantar Batrisyia ke sekolah.. sbb hari ujan
Kebiasaan, dia akan dihantar ayahnya..
Lagipun ibu ada sesuatu untuk kawan2 Batrisyia..
Iye la..sebelum nih dia tak penah meraikan harijadinya bersama kawan2
Sementelah dunianya hanya dalam umah sahaja..
Mana nak ada kawan kan?? eheh

Semalam,
Dari pagi hingga petang ibu duk bersilat kat ceruk dapur
Membuat sesuatu yg istimewa di harijadi Batrisyia..
Alhamdulillah..semuanya siap dengan sempurna
Harap kawan2 Batrisyia suka la ek..

Jom la kita tengok apa yg dah ibu buat utk harijadi Batrisyia tu =D



Kek Coklat dan Loli Sakura untuk sahabat Batrisyia


Dah siap packing..
Kek coklat sebijik + sebtg loli sakura + sudu plastik
Hmm itu je la yg termampu nak bagi
Rasa cam tak sempurna je kan?
Patutnya bagi souvenir kecil jugak..
Cam pensel ke... aduhai..
Dengan bajet yg ciput, tak dapat nak sediakan sesuatu yg mahal2 okey hihi


Sempat gak posing ngan hadiah utk kawan2 nya..
Pas posing terus gi anta dia ke sekolah

Happy Birthday Anak Solehah,
KHAIRINA BATRISYIA

Semoga jadi anak yg baik utk ibu & ayah
Semoga membesar jadi Anak Solehah dan berperibadi mulia

Ketahuilah olehmu Sayang,
Biarpun kekadang ibu marah pada Batrisyia
Itu tak bermakna ibu tak sayang
Sebab rasa sayang lah ibu marah
Ibu nak Batrisyia jadi manusia yang tahu adab sopan, dan berperibadi mulia

Ketahuilah olehmu Sayang,
Ibu terlalu bahagia
Memiliki seorang anak yang bernama Batrisyia
Yang sering membuatkan ibu tertawa riang
Dengan lawak jenakanya
Yang sering membuatkan ibu marah bagai nak terbakar diri
Dengan kerenahnya yang suka berebut barang ngan Zahin
Pendek kata,
Dengan hadirnya Batrisyia dalam kehidupan ibu
Sifat sabar WAJIB ada setiap masa hehe
Sabar ajelah... wahai IBU..

Lastly,
Ibu, Ayah, Adik Zahin Sayang Batrisyia
Muahhh..









8 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

epy bufday comel :)

YanaNuar said...

Ieda : Time kasih Auntie Ieda..ucapan jer...hadiah x de ker hihi

IDAZS said...

Happy birthday batrisya, Zarin nak juga cekelat sebijik!

semoga menjadi anak yang solehah. amin-amin :)

IDAZS said...

Haapy birthday batrisya, semoga menjadi anak yang solehah, amin :)

pssst; acik ida nak juga coklat+kek tu :p

YanaNuar said...

Idazs : Time kasik Cik Ida...ucapan jer? nak adiah ..nak adiah hihi..nnti tunggu besday Zarin la eh cekelat tuh =D

nuyue said...

happy besday batrisya..

Anonymous said...

wahh.... slmt ari jdi tisya.... wlaupn dh lme..heeeee....hnye skdar ucapan dok leh nk v hdioh..hakhakhak
-kudin-

YanaNuar said...

Nuyue : Mekasih Antie Nuyue..

Kudin : Macih Pok Din..mmm x pe la x bagi adiah pun..janji ada org ingat je arijadi Tisya =D

Related Posts with Thumbnails