Pages

Wednesday, July 28, 2010

Zahin Lemas Dalam Kolam Ikan..

Petang semalam...

Tengah aku duk kusyuk tengok Kelas Fardhu Ain kat TV9... (alahai cam budak2 Tadika lak aku nih hik3)

Tetiba dengar....

" Bedebushhhh......glup....glup....blub..blub...."

Masa tu aku dah tak keruan....panik dan menggeletar seluruh badan....

" Eh...Zahin!!!....Ya Allah,anak aku jatuh kolam..."

Time tu...baru la teringat yang anak2 duk main kat laman rumah... 

Dalam duk panik tu...tak sempat pikir lain dah...

Nak dapatkan dia jer...yang dah tersembam dalam kolam ikan huhu...

Waktu tu cari tudung pun dah tak jumpa dah...

Terus rembat sweater Cik Asben yang kebetulan tersidai kat atas sofa...terus kelubung kepala dan berlari keluar...

Ya Allah....rasa cam nak pitam bila tengok Zahin dah pun tercegat kat dalam kolam sambil menangis dengan sesungguh hati...agaknya terkejut + takut kot..

Masa ni aku bersyukur sangat sebab Zahin tahu buat tindakan sendiri tuk menyelamatkan nyawanya...tade ler dia membiarkan dirinya tersembam terus dalam air tu...Terima Kasih Ya Allah!!!

Aku pun apa lagi...terus angkat dia dari kolam ikan tuh....sambil nanges2 mulutnya bising memberitahu...

" atuh....atuh...atuh (jatuh) uwaaaaaa..."  

Time tuh tak usah cerita la...aku rasa nak meraung sekuat hati.....

Betapa aku seorang ibu....yang SANGAT100x  LALAI...cam nak tampor2 pipi aku..nak cubit2 diri aku nih...

Kerana kelalaian aku yang seketika itu...mungkin akan membuatkan aku kehilangan anak tersayang buat selamanya....Nauzubillah...

Dengan linangan air mata....aku terus cabut baju seluar dia yang dah basah lencun....bawak dia masuk bilik air dan mandikan dia...

Pas pakai baju siap2...terus kunci gril...tak mau dah anak2 main kat luar lagi huhu...



Ini lah dia kolam ikan hasil kreativiti Cik Asben ku..
Memang cantikan??
Tapi teramat la berbahaya untuk anak2 sekecil Zahin itu..




Kat sini la biasanya dia bertenggek..
Duk tengok ikan koi kat dalam tuh..
Sambil tabur2 makanan ikan..




Kat tengah2 ni lah dia duk tercegat semalam..
Dalam gak air kolam tu..
Sebab 2 malam lepas hujan turun dengan lebatnya
Tu yang paras air kat dalam tu tinggi
Dalam 2 kaki gak la kot...
Nasib baik tak mati anak aku... uwaaaaa!!!
Alangkah takutnya aku....




Pagi tadi terus letak kerusi kat tempat dia biasa bertenggek tu..
Takut pisang berbuah 3 kali hikhik...
Kenapa 3 kali???
Sebabnya Batrisyia pun penah jatuh gak sekali..
Tersembam kepala dan terus tak bergerak..
Memang Cik Asben cuak masa tu..
Nasib gak Cik Asben memang ada kat tepi kolam tuh..
Terus angkat dia...pastu baru la dengar si Batrisyia menangis uhuhu..
Sungguh kecut perut masa tuh woooo sob3..



TERIMA KASIH YA ALLAH!!!..

Kerna masih lagi memberi aku peluang untuk menjaga,mendidik,membelai,bermanja,bermain dan segala2nya la dengan anak yang bernama KHAIRIN ZAHIN itu...






Semalam...masa aku keluar jemur kain kat depan umah...Zahin cam tak mo dekat dah ngan kolam tu.....agaknya gerun+takut gamaknya...







5 comments:

nabilah_2908 said...

hmm...if kakak pun dh pehnk kena..mmg bahaya la kolam itu...

nasib baik zahin tk apa2.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DEAR FOLLOWERS

IDAZS said...

seram la pulok aku baca kisah nie.

syukur alhamdulilah tak ada ape2 yang berlaku. lain kali beringat sikit yana oii...

eee...juga ingatan untuk diri sendiri supaya tidak lalai, khususnya di tempat2 yang ada air bertakung nie....Zarin pun suka main air.

Semoga Allah melindungi anak-anak kita dari sebarang bencana amin.

zue @ annaleeya said...

sib baik tak ape2...

mrs.ecam said...

uuu ngerinyer...ni yg mls wat kolam ikan nih....bdk2 mmg ske main2 air...kt blk air pong bhye....hati2 slalu....

Nurhidayah Shamsury said...

akak..takut bace cite akak..nasib x jd pape ye..


**jom join contest..masih sempat lg

Related Posts with Thumbnails